وبسایت خبری جهان

آخرین اخبار روز دنیا

وبسایت خبری جهان

آخرین اخبار روز دنیا

راهنمای خرید اسکنر اداری و خانگی

راهنمای خرید خانه و بازرسی خانه

عصر تکنولوژی به قدری در حال پیشرفت است که اسناد و تصاویر کاغذی جایگاه خود را در زندگی ما از دست داده اند. زیرا همیشه می توانیم یک کپی دیجیتالی از اسناد را با کمک اسکنر نگه داریم. تنوع موجود در بازار، انتخاب مدلی که متناسب با نیازهای ما باشد را دشوار می کند. به همین منظور در این راهنما سعی شده است تا شما را با انواع اسکنرها، کاربردها و ویژگی های آن ها آشنا کرده و نکات مهمی را برای خرید آن ها به شما ارائه دهیم.

اسکنر چیست و چه کاربردی دارد؟

اسکنر یک دستگاه الکتریکی است که تصاویر، اسناد، عکس‌ها و اسناد کاغذی را به کپی‌های دیجیتالی تبدیل می‌کند که می‌توانند با استفاده از یک یا چند حسگر و پرتوهای نور روی رایانه‌ها مشاهده و ویرایش شوند. اساسا یک اسکنر را می توان یک دستگاه ورودی برای کامپیوتر در نظر گرفت. تهیه کپی دیجیتال و الکترونیک اسناد در دنیای امروز از جهت سرعت و امنیت آنها بسیار حائز اهمیت است و همین موضوع جایگاه آن را بسیار روشن و کاربردی کرده است.

اسکنر یک ابزار عالی برای دیجیتالی کردن اسناد، اسلایدها، عکس ها و سایر اسناد است. این دستگاه بسته به هدفی که قرار است از آن استفاده شود در چند مدل به فروش می رسد. انواع مختلفی از آنها وجود دارد که با قابلیت ها و کاربردهای متفاوتی که بیشترین استفاده را دارند عبارتند از:

اسکنر تخت

اسکنرهای تخت به دلیل طراحی ساده و کاربری آسان یکی از محبوب ترین مدل ها در بین کاربران هستند. این دستگاه دارای صفحه نمایش شیشه ای است و اکثر مدل ها دارای فناوری اسکن CIS (Touch Image Sensor) هستند. با استفاده از فیبر نوری برای دریافت تصاویر. سایز این مدل A4 بوده و تا 2000 dpi را پشتیبانی می کند.

عکس، کاغذ یا سند شما روی یک صفحه شیشه ای قرار می گیرد و نور زیر شیشه می تابد. سپس حسگر دستگاه نور منعکس شده را می گیرد و آن را از طریق منبع نور از طریق شیشه حرکت می دهد تا فایل را اسکن کرده و یک کپی دیجیتالی از آن تهیه کند. از طرف دیگر، نوری که روی یک فایل می افتد، پیکسل های شی یا فایل را به عنوان یک کپی دیجیتال در حافظه دستگاه ذخیره می کند.

این مدل برای اسکن عکس ها، کتاب های قطور و مجلات عالی است. یکی از با کیفیت ترین برندهای موجود در بازار اسکنر تخت اچ پی و اسکنر تخت کانن است.

اسکنر اسناد یا اسکنر اسناد

اسکنر اسناد یا کاغذ دارای سیستم تغذیه خودکار (ADF) می باشد و بنابراین امکان اسکن چندین کتاب بدون نظارت کاربر وجود دارد. می توانید سند خود را در فیدر قرار دهید و دستور اسکن را بدهید. برخلاف آنچه در مدل تخت رخ داد و حسگر و منبع نور برای دریافت تصویر روی شیشه حرکت کردند، در این مدل سند شما با کمک دستگاه حرکت می کند.

توجه داشته باشید که اسکنرهای اسناد بیشتر برای مصارف اداری مناسب هستند و به همین دلیل به آنها اسکنر اسناد اداری و حرفه ای نیز می گویند. این مدل برای اسکن اسناد تک صفحه ای مناسب است و نمی تواند اشیاء و اسناد ضخیم مانند کتاب و مجلات را اسکن کند. یکی از حرفه ای ترین برندهای موجود در بازار اسکنر اسناد کانن است.

خوش دست و قابل حمل

اسکنرهای دستی یا قابل حمل کوچکتر از مدل های دیگر هستند و برای کاربرانی که در سفرهای کاری نیاز به اسکن اسناد و تصاویر دارند، گزینه مناسبی محسوب می شوند. کیفیت و وضوح نسخه دیجیتال به دست آمده با این مدل نسبتا پایین است و برای اسنادی که نیاز به وضوح بالا دارند قابل استفاده نیست.

با وجود برندهای مختلف اسکنر در بازار، پیدا کردن مدل مناسب برای شما در خانه دشوار است. در مرحله بعد، آنها را بر اساس نوع کاربرانشان طبقه بندی می کنیم:

اسکنر خانگی

بهترین اسکنر خانگی می تواند اسنادی مانند رسید، اسناد شخصی، عکس های خانوادگی، صفحات کتاب و مجلات براق را به فایل های دیجیتال تبدیل کرده و آنها را بایگانی کند. برای انتخاب مدل مناسب برای استفاده شخصی، بیشتر بر روی نرم افزارهای سازگار با ویژگی های مختلف مانند سرعت اسکن، وضوح و کیفیت تصویر، مدیریت فایل PDF قابل جستجو، عملکرد ویرایش نور و نامگذاری خودکار اسناد تمرکز می کنیم.

اسکنر تخت بهترین و راحت ترین گزینه برای تهیه کپی دیجیتال اسناد شخصی در خانه است. یکی از بهترین نمونه های آن اسکنر مسطح Canon KinoScan Lloyd 220 است.

اسکنر اداری و تجاری

ادارات، سازمان ها و گروه های تجاری به طور مداوم با تعداد زیادی اسناد کاغذی مواجه هستند که باید در نسخه های دیجیتال ذخیره شوند. در چنین مواردی، زمانی که کاربر در هفته صدها یا هزاران صفحه را اسکن می کند، اسکنر سند یا صفحه گزینه خوبی است. آنچه در اینجا مهم است وضوح یا کیفیت تصویر نیست. در عوض، این یک تست سرعت است.

در واحدهای تجاری و اداری مسئله زمان اهمیت بیشتری دارد. بنابراین دستگاه 30 ppm انتخاب بهتری نسبت به دستگاه 10 ppm محسوب می شود. وجود تغذیه خودکار اسناد (ADF) و همچنین اسکن دو طرفه می تواند عامل موثری در افزایش سرعت اسکن در ادارات و مراکز خرید باشد. اسکنر اسناد Canon imageFORMULA DR-C225 را می توان یک ابزار اداری نسبتاً قدرتمند برای استفاده اداری و تجاری در نظر گرفت.

اسکنر عکس

برای تهیه نسخه دیجیتالی عکس های خود می توانید از دو نوع اسکنر تخت و فیلم استفاده کنید. اما بین این دو گزینه، اسکنر تخت یا عکس به دلیل هزینه کمتر، سهولت استفاده و تطبیق پذیری بیشتر در بین عکاسان محبوبیت بیشتری دارد. اکثر این دستگاه ها تمام فرمت های تصویر دیجیتال را پوشش می دهند. البته یک اسکنر فیلم ارزان نیز وجود دارد. اما بسیاری از آنها فقط نگاتیو را اسکن می کنند، محدودیت های زیادی دارند و مدل های بسیار ارزان کیفیت بسیار پایینی را ارائه می دهند.

شما می توانید با کمی پول بیشتر از خرید یک اسکنر تخت، نوارها و اسلایدهای خود را با کیفیت بسیار قابل قبولی اسکن کنید. اسکنر تخت HP ScanJet Pro 3500 f1 را می توان یکی از بهترین مدل های موجود برای تهیه کپی عکس دیجیتال دانست. بهتر است بدانید که استفاده از آداپتور شفاف 35 میلی متری امکان پردازش و اسکن نگاتیو و اسلاید را نیز فراهم می کند.

شاخص ها و معیارهای کلیدی

هنگام تصمیم گیری برای خرید اسکنر، مهم است که هر ویژگی را که مدل های مختلف را از یکدیگر متمایز می کند، درک کنید. هر مدل می تواند به طور قابل توجهی با مدل های دیگر متفاوت باشد. اما باید بدانید که هر محصول با عملکرد اجزای آن تعیین می شود و بنابراین آگاهی کافی از این ویژگی ها در انتخاب آن به شما کمک زیادی می کند:

اسکن فناوری

فناوری های CIS و CCD عمدتاً در اسکنرهای موجود در بازار استفاده می شوند. CCD (دستگاه شارژ) حسگر تصویری است که در یک دوربین دیجیتال قدیمی وجود دارد. در فناوری CCD، از یک لنز واقعی برای نمایش تصویر بر روی حسگر تصویر استفاده می شود. هنگامی که کیفیت تصویر بالا اولویت اصلی کاربران باشد، دستگاه های مجهز به این فناوری ترجیح داده می شوند.

CIS (Contact Imagine Sensor) نوع دیگری از فناوری اسکن است که برای انتقال داده های تصویر اصلی به مجموعه ای از حسگرها استفاده می شود و در اسکنرهایی با فناوری فیبر نوری استفاده می شود. دستگاه هایی با فناوری CIS نه تنها ارزان تر از مدل های فوق هستند، بلکه گزینه ای بسیار مناسب برای مصارف شخصی و اداری هستند که به کیفیت تصویر بسیار بالایی نیاز ندارند.

یکی از مهمترین مزایای اسکنرهای مبتنی بر فناوری CIS کنترل سنسورهای موجود در آنها توسط نرم افزار است و به همین دلیل این مدل ها هزینه نگهداری بسیار پایینی دارند. نصب این نرم افزار بسیاری از محدودیت ها و کاستی های این فناوری را نسبت به CCD برطرف می کند.

وضوح

وضوح قابلیتی است که این اسکنر را از سایر برندها متمایز می کند. تعداد پیکسل های یک اسکنر، که اغلب با dpi اندازه گیری می شود، وضوح آن را توصیف می کند. نمونه های dpi بالاتر اطلاعات بیشتری را از تصویر می گیرند و جزئیات و کیفیت تصویر بهتری را ارائه می دهند.

گاهی اوقات تولید کنندگان اسکنر دو عدد وضوح و کیفیت را به ما می دهند: وضوح نوری و ترجمه. به طور کلی، عدد کوچکتر نشان دهنده وضوح نوری است که برای ما نیز مهم است. وضوح درونیابی را می توان در بسیاری از برنامه های پردازش تصویر تغییر داد و بنابراین نقش مهمی در انتخاب اسکنر ندارد. به عنوان مثال، اگر سازنده رزولوشن 600 x 1200 dpi را مشخص کند، 600 dpi رزولوشن پیش فرض است.

وضوح مورد نیاز برای اسناد 300 نقطه در اینچ، برای اسکن ها و عکس های با کیفیت بالا 600 نقطه در اینچ، برای گرافیک و تصاویر 1200 نقطه در اینچ و برای فیلم، اسلاید و نگاتیو 3200 نقطه در اینچ است.

عمق اسکن

عمق بیت یا عمق اسکن مقدار اطلاعاتی است که یک اسکنر می تواند در هر پیکسل بگیرد. هرچه این عدد بزرگتر باشد، اسکنر تغییرات رنگ بیشتری را تشخیص خواهد داد. بنابراین کیفیت تصویر بالاتر خواهد بود. اطلاعات بالاتر ذخیره شده در هر پیکسل می تواند به معنای اندازه فایل بزرگتر نیز باشد. بسیاری از مدرن ترین مدل های موجود در بازار عمق یا رنگ کمی بین 36 تا 48 بیت ارائه می دهند. با این حال، برای اکثر کاربران خانگی و اداری، عمق اسکن 24 بیتی کافی است.

سرعت اسکن

بسته به میزان استفاده شما از اسکنر، سرعت اسکن این دستگاه مهم می شود. در اکثر برنامه های خانگی و شخصی، سرعت اسکن یک عامل مهم نیست. اما در برنامه های اداری با تعداد اسکن زیاد، سرعت اسکن یکی از عوامل تعیین کننده است. بسیاری از پارامترهای آن، مانند وضوح و عمق اسکن، تأثیر مستقیمی بر سرعت آن دارند. به عبارت دیگر، هر چه این مقادیر بیشتر باشد، اسکن سند بیشتر طول می کشد. واحد اندازه گیری سرعت اسکن ppm (صفحه در دقیقه) است.

چگونگی اتصال

اتصالات USB2.0 داده ها را سریعتر از اتصالات USB1.0 انتقال می دهند و این روزها اکثر اسکنرها دارای این ویژگی هستند. اساساً این ویژگی ابزاری را برای کاربران فراهم می کند تا با اتصال به رایانه سریعتر، سرعت اسکن اسناد خود را افزایش دهند. البته این روزها دستگاه هایی مانند Canon imageFORMULA مدل DR-M160II با اتصال USB3.0 برای انجام اسکن سریع به بازار عرضه شده است.

دوبار چک کنید

اگر نیاز دارید که بسیاری از اسناد را به طور مداوم اسکن کنید. قابلیت اسکن دو طرفه می تواند عامل بسیار خوبی در افزایش سرعت اسکن شما باشد. این ویژگی در اسکنرهای دارای ADF استفاده می شود.

فرمت های فایل تصویری

اکثر اسکنرها قادر به ذخیره تصاویر اسکن شده در تعدادی فرمت دیجیتال از جمله فایل های JPG، PNG، TIFF و BMP هستند. برخی از آنها همچنین امکان خواندن و تبدیل فایل ها در فرمت های RTF، TXT یا PDF (قابل جستجو و ویرایش) را در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

آخرین کلمه

خرید اسکنر مناسب برای نیازهای شما می تواند مقرون به صرفه و وقت گیر باشد. امیدواریم این کتاب همراه با پاسخ های منطقی به سوالات شما در این قسمت توانسته باشد اطلاعات لازم را برای انتخاب بهترین مدل ممکن در اختیار شما قرار دهد. برای جزئیات بیشتر، با همکاران ما صحبت کنید و از مشاوره تخصصی آنها استفاده کنید. همچنین می توانید بهترین و حرفه ای ترین مدل های موجود در بازار را در فروشگاه آوای فرهنگ آریا بیابید.

ادامه پست: https://avafarhang.com/scanner-buying-guide/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد