وبسایت خبری جهان

آخرین اخبار روز دنیا

وبسایت خبری جهان

آخرین اخبار روز دنیا

پرینتر لیزری چیست و چگونه کار می کند؟


پرینتر لیزری  دستگاهی است که از پرتوهای نور برای چاپ اسناد استفاده می کند. یعنی در حین چاپ با کاغذ تماس پیدا نمی کند و با استفاده از فناوری بدون ضربه فرآیند چاپ را انجام می دهد. به عبارت دیگر، چاپگر لیزری از نور قوی برای چاپ صفحه استفاده می کند. این نور قوی بر روی یک استوانه حساس به نور منعکس می شود و الکتریسیته ساکن در دستگاه باعث چسبیدن ذرات جوهر به سیلندر می شود. سپس ذرات جوهر به کاغذ منتقل شده و سپس ذرات جوهر با غلتک داغ کاملاً با مولکول های فیبر کاغذ مخلوط می شوند. لازم به ذکر است که در پرینترها بر خلاف دستگاه های کپی، متن منبع مکتوب وجود ندارد، بلکه از پرتوهای لیزر برای چاپ کلمات و تصاویر بر روی سیلندر حساس استفاده می شود.

تفاوت بین چاپگر لیزری و چاپگر جوهرافشان

چاپگر لیزری  آوافرهنگ از چندین جهت با چاپگر جوهر افشان متفاوت است. اولین تفاوت این است که تونر یا جوهر مورد استفاده در دستگاه های لیزر خشک است در حالی که این جوهر در دستگاه جوهر افشان مرطوب است. مورد دوم هزینه راه اندازی این دستگاه است که در مقایسه با چاپگر جوهر افشان بسیار پایین است. زیرا یک چاپگر جوهر افشان نیاز به تعویض مکرر جوهر دارد و این مشکل هزینه نگهداری و کارکرد با این دستگاه را دو برابر می کند. نکته دیگر این است که کاغذ چاپ جوهر افشان معمولا بوی رطوبت می دهد، در حالی که کاغذ چاپ لیزری بوی رطوبت نمی دهد. نکته آخر اینکه اگر تعداد کپی ها در یک ماه زیاد نیست بهتر است از چاپگر جوهرافشان استفاده کنید. اما اگر کار شما زیاد است، باید پرینتر لیزری بخرید.

چاپگر لیزری سیاه و سفید چگونه کار می کند؟

پرینترهای لیزری تک رنگ مانند دستگاه فتوکپی عمل می کنند، بنابراین سریعتر هستند. برای چاپ تعداد زیادی از صفحات متن، پرینترهای لیزری سیاه و سفید بهترین انتخاب هستند. مخصوصاً که خیلی دقیق است. یکی از ویژگی های جالب استفاده از پرینتر لیزری سیاه و سفید، هزینه کم برای هر صفحه چاپ شده است. این به طور کلی هزینه تعویض یا شارژ مجدد کارتریج را کاهش می دهد. به طور کلی پرینترهای لیزری بهترین انتخاب برای دفاتر اداری یا محیط های اداری بزرگ هستند که نیاز به چاپ متن زیادی در طول روز دارند.

چاپگر لیزری رنگی چگونه کار می کند؟

چاپگرهای لیزری بهترین انتخاب برای چاپ تصاویر و گرافیک هستند. جوهر CMYK جایگزین تونر در این چاپگرها شده است. این پرینترها تصاویر و عکس های گرافیکی با کیفیت عالی تولید می کنند و نیازهای عکاسان و گرافیست های حرفه ای را برآورده می کنند. با توجه به کیفیت بالای این چاپگرها، بدیهی است که قیمت بالایی نیز دارند. این چاپگرها برای مصارف حرفه ای مناسب هستند و نه برای مصارف خانگی و عمومی.

مشکلات و عیوب رایج در پرینترهای لیزری

در این قسمت می خواهیم مشکلات و مشکلات رایج پرینترهای لیزری را با شما در میان بگذاریم. کاربر با آگاهی از این نقص می تواند با استفاده صحیح از دستگاه از بروز آن جلوگیری کند. علاوه بر این، دانستن علائم خرابی دستگاه به کاربر این امکان را می دهد که دقیقاً نوع مشکل دستگاه را تشخیص دهد و تعمیرات مناسب چاپگر را انجام دهد.

اولین مشکلی که احتمالاً در چاپگر لیزری رخ می دهد این است که تصویر چاپ شده تار است یا به عبارت دیگر فوکوس نیست. ظاهر این مشکل احتمالاً مربوط به خرابی دستگاه لیزر است. بنابراین در صورت مشاهده این مشکلات ابتدا باید چاپگر لیزری بررسی شود.

دومین مشکل رایج پرینترهای لیزری کثیفی روی آینه ها و لنزهای دستگاه لیزر است. حل این مشکلات زمان زیادی نمی برد، اما نیاز به دقت و توجه بالایی دارد. به سادگی واحد لیزر را باز کرده و شیشه دستگاه لیزر را با استفاده از ابزار مخصوص تمیز و گردگیری کنید. این مشکل را حل می کند.

سومین مشکل رایج در چاپگر لیزری، افتادن پین آینه هندسی روی واحد لیزر است. اگرچه حل این مشکل به زمان نیاز ندارد، اما نیاز به کمی مهارت و دقت دارد. اگر مهارت و تجربه انجام این کار را ندارید، بهتر است برای تعمیر پرینتر Kyocera به یکی از خدمات دهنده ها مراجعه کنید. این مشکل با قرار دادن پین قابل حل است. بهتر است شیشه چاپگر را تنظیم و تمیز کنید.

آسیب به پلاگین واحد لیزر یکی دیگر از مشکلاتی است که می تواند در پرینترهای لیزری ظاهر شود. این مشکل با تعویض دوشاخه یا لوازم جانبی آن قابل حل است. اگر چاپگر لیزری خراب باشد، می توانیم تصویر سفید چاپ شده توسط دستگاه را پیدا کنیم. دلیل این مشکل سنسور موجود در واحد لیزر است و وظیفه آن گرفتن اولین نور از واحد لیزر است. اگر نور به این سنسور نرسد، بار (به دستور برد) قطع می شود و یک تصویر سفید به دست می آید. با مراجعه به مرکز تعمیر پرینتر کیوسرا می توانید خدمات مربوط به رفع این مشکلات را دریافت کنید.

مصرف کارتریج های پرینتر لیزری را بهینه کنید

در پرینتر لیزری، گزینه هایی در قسمت Print Properties وجود دارد که می توان از آنها برای تعیین سطح کیفی سند استفاده کرد. در بسیاری از چاپگرها، این بخش به گزینه های Fast، Normal و Best یا Normal و Economode تقسیم می شود. بر اساس سندی که می خواهید چاپ کنید و اهمیت آن می توانید یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. نسخه چاپی این سند برای شماست. اگر سندی که می خواهید چاپ کنید اهمیت زیادی ندارد، بهتر است سطح کیفیت پایین تری را انتخاب کنید تا جوهر عمر مفید بیشتری داشته باشد.

همانطور که می دانید رابطه مستقیمی بین کارایی کارتریج در چاپگر لیزری و سطح پوشش چاپ وجود دارد. بنابراین در استانداردهای نامه نگاری سازمان ها و ادارات بهتر است از فونت های کوچکتر استفاده شود. (مثلاً در متن تایپ شده، فونت های کوچکتری مانند تهران را با فونت هایی مانند تیتر، نازنین و رویا جایگزین کنید.) این کار با ثبت تعداد صفحات چاپ شده، به افزایش تعداد صفحاتی که کارتریج می تواند چاپ کند کمک می کند. .

آهنگ جدید سیروان خسروی به نام توی تقویم ما دوتا بهار از غصه میسوزه

متن آهنگ سیروان خسروی توی تقویم ما دوتا بهار از غصه میسوزه

داره بارون میاد کوچه بازم لبریز احساسه!♫!

هنوزم نم نم بارون صدای مارو میشناسه!♫!

همین دیروز بود انگار تو با من تو همین کوچه!♫!

میگفتی زندگی وقتی تو با من نیستی پوچه!♫!

آهای بارون پاییزی کی گفته تو غم انگیزی!♫!

تو داری خاطراتم رو تو ذهن کوچه میریزی!♫!

آهای بارون پاییزی آهای بارون پاییزی!♫!


داره بارون میاد کوچه بازم لبریز احساسه!♫!

هنوزم نم نم بارون صدای مارو میشناسه!♫!

توی تقویم ما دوتا بهار از غصه میسوزه!♫!

واسه ما اول پاییز هنوزم عید نوروزه!♫!

آهای بارون پاییزی کی گفته تو غم انگیزی!♫!

تو داری خاطراتم رو تو ذهن کوچه میریزی!♫!

آهای بارون پاییزی آهای بارون پاییزی!♫!

آهای بارون پاییزی آهای بارون پاییزی!♫!

https://musicdel.ir/single-tracks/62836/