وبسایت خبری جهان

آخرین اخبار روز دنیا

وبسایت خبری جهان

آخرین اخبار روز دنیا

سنجش و کشش سخت افزار سیستم برای نصب ویندوز ۱۰


 

 ما در این مطلب به این سوال پاسخ می دهیم که چگونه مطمئن شویم کامپیوتر  یا لپ تاپ ما قادر به اجرای ویندوز ۱۰ است؟

 آیا کامپیوتر های قدیمی قادر به اجرای ویندوز ۱۰هستند؟

  ارائه دهندگان ویندوز ۱۰ بر این ادعا بودند که این نسخه ی ویندوز، برای اجرا بر روی کامپیوترهای قدیمی اجرا کننده ویندوزهای قدیمی،  مانند ویندوز ویستا مربوط به سال  ۲۰۰۷ بودن نیز می تواند سازگار باشد. اما چیزی که در عمل اتفاق افتاد مخالف با این ادعا بود.تجربه نشان داد که ویندوز ۷ گزینه مناسب تری برای کامپیوترهای قدیمی از چرا که سیستم های قدیمی قادر به براورده کردن  نیازهای سخت افزاری  ویندوز ۱۰ نبودند.

 نیازمندی های ویندوز ۱۰ چیست؟

 اما سوال دومی که باید به به آن پاسخ داده این است که حداقل سخت افزار لازم برای اجرای ویندوز ۱۰ چیست؟

  اگر کامپیوتر شما با مقادیر زیر مطابقت داشته باشید به راحتی می توانید ویندوز ۱۰ را روی آن نصب کنید.

ü      رم یک گیگابایت برای نسخه ۳۲ بیت و ۲ گیگابایت برای نسخه ۶۴ بیت

ü      پردازنده ۱ گیگابایت هرتز یا سریع تر

ü      فضای هارد دیسک ۱۶ گیگابایت برای نسخه ۳۲ بیت و ۲۰ گیگابایت برای نسخه می ۶۴ بیت

ü      نمایشگر800 در ۶۰۰ پیکسل

ü      کارت گرافیک دایرکت ایکس ۹ به بعد با درایور WDDM1.0

 

 چگونه بفهمیم کشش سخت افزار سیستم برای نصب ویندوز ۱۰ سازگار است؟

 یکی از آسان ترین راه ها برای سنجش سازگاری سخت افزار سیستم با ویندوز ۱۰ اجرای آن در یک ماشین مجازی است که شما با استفاده از نرم افزار VirtualBox است.

 شما می توانید روی یک کامپیوتر مجهز به ویندوز 7 یا ۸ با کلیک روی منوی استارت و وارد کردن عبارت sys بر روی system information کلیک کنید و پس از آن مشخصات فنی کامپیوتر خود را با نیازمندی های ویندوز ۱۰ مقایسه کنید.

 بزرگترین موانعی که می تواند مانع از اجرای ویندوز ۱۰ کامپیوتر شود هارد درایو است‌  چنانچه ویندوز ۱۰ روی سیستم شما عوض می‌شود حتماً قابلیت هارد درایو سیستم را چک کنید؛ عوض کردن هارد درایو و قرار دادن یک هارد سریع تر با حجم بیشتر می تواند روی عملکرد ویندوز 10 تاثیر گذار باشد.

 اگر کامپیوتر ما قادر به اجرای ویندوز 10 نیست چه کاری میتوان انجام داد؟

 چنانچه کامپیوتر یا لپ تاپ شما قادر به اجرای وندوز 10 نیست سه گزینه پیش روی شما وجود دارد:

§        اولین راه این است که یک کامپیوتر یا لپ تاپ جدید بخرید و این یکی از ساده ترین و در عین حال می تواند گران ترین کارهایی باشد که شما می توانید انجام بدهید.

§         سخت افزار کامپیوتر خود را ارتقا دهید؛ خوب است بدانید که کامپیوترها ارتقا پذیر هستند ؛کاربران می‌توانند یک هارد جدید، حافظه جدید، پردازنده و یا یک کارت گرافیک جدید را به کامپیوتر خود اضافه کنند.  آیا با ارتقای کامپیوتر می توان و یندوز 10 مایکروسافت را روی آن اجرا کرد؟ برای فهمیدن پاسخ این سوال، حداقل مشخصات فنی مورد نیاز این  سیستم عامل را با  سخت افزاری که قصد ارتقا آن را دارید مقایسه کنید.

§        نصب یک سیستم عامل دیگر؛ کامپیوتر شما قادر به اجرای ویندوز 10 نیست می توان از سیستم عامل های جایگزین استفاده کنید چرا که به روز رسانی سیستم عامل اهمیت زیادی دارد.