وبسایت خبری جهان

آخرین اخبار روز دنیا

وبسایت خبری جهان

آخرین اخبار روز دنیا

شنوایی سنجی (شنوایی سنجی)


تست شنوایی سنجی (ادیومتری) نامی است که به تست شنوایی داده می شود. این تست شامل تست ها و اندازه گیری های مربوط به شنوایی است و امکان ارزیابی عملکرد شنوایی را ارائه می دهد.

همانطور که برای بررسی سلامت کلی لازم است گاهی به پزشک مراجعه کنید یا برای بررسی وضعیت بینایی به چشم پزشک مراجعه کنید، گوش ها نیز برای تأیید سلامت خود نیاز به شنوایی سنجی دارند.

در این مقاله کلینیک گوش تهران به بررسی تست صدا چیست؟ و مسائل مهم دیگری مانند هزینه شنوایی سنجی، ایجاد مراکز شنوایی سنجی و انواع تست های شنوایی سنجی.

کم شنوایی مربوط به سن نیست و ممکن است در هر سنی به هر دلیلی رخ دهد. با این حال، افزایش سن یکی از مهم ترین علل کم شنوایی است. شنوایی سنجی شامل آزمایش هایی است که توسط شنوایی شناسان (شنوایی شناسان) برای اندازه گیری سیستم شنوایی بدن انجام می شود. کاربرد این تست برای ارزیابی سیستم شنوایی است و در کلینیک های شنوایی سنجی انجام می شود.

هدف از انجام این آزمایش ها این است که به پزشک اطلاع دهد که چقدر خوب می شنوید. این کار شامل تکنیک های غیر تهاجمی و بدون درد است که برای بررسی عملکرد شنوایی بیماران استفاده می شود. در این روش شنوایی شناس وضعیت شنوایی و سلامت قسمت های گوش را بررسی می کند تا مشخص شود کدام قسمت از شنوایی بیمار بیماری یا مشکلی دارد و سپس آن را درمان می کند.

این کار توسط شنوایی شناسان با دستگاهی به نام ادیومتر انجام می شود. اما شنوایی سنجی دقیقا چگونه انجام می شود؟ چند نوع شنوایی سنجی داریم؟ چگونه باید برای این آماده شویم؟ چه کسی این کار را انجام می دهد؟ اینها مهمترین سوالاتی است که بیماران در این زمینه از ما می پرسند به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مقاله را بنویسیم که در ادامه خواهید خواند.

مغز صداهای مختلف را جدا کرده و تفسیر می کند و به ما اجازه می دهد تا روی آنچه می شنویم تمرکز کنیم صداهای زیادی در اطراف ما برای گوش دادن وجود دارد، اما مغز تصمیم می گیرد که کدام صدا تلفظ بیشتری داشته باشد! گاهی اوقات مغز نمی تواند صدا را تشخیص دهد زیرا صدایی که از گوش به مغز منتقل می شود ضعیف است. علل مختلفی برای کم شنوایی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

اگرچه شنوایی سنجی کار ساده ای به نظر می رسد، اما خوب است بدانید که در آن از روش های جدیدی استفاده می شود و همین امر این تست را مهم می کند. این کار باید توسط شنوایی شناس انجام شود. در اجرای این روش اغلب به منظور بررسی سلامت گوش، هدفون هایی قرار می گیرد که فرکانس های مختلف به گوش بیمار برسد.

لازم است بدانید که شدت صداها در این هدفون توسط واحد دسی بل تعیین می شود. همچنین، کاهش شنوایی می تواند از خفیف تا عمیق متغیر باشد. بنابراین یکی از کارهایی که شنوایی شناس انجام می دهد، تعیین میزان کم شنوایی فرد است. صدای مکالمه ملایم حدود 20 دسی بل و صدای بلند بین 80 تا 120 دسی بل خواهد بود.

نتایج شنوایی سنجی به چند دسته به شرح زیر تقسیم می شوند:

نور: بین 25 تا 40 دسی بل

میانگین: بین 41 تا 65 دسی بل

قوی: بین 66 تا 90 دسی بل

عمق: بیش از 90 دسی بل

علل کم شنوایی چیست؟

به طور کلی عوامل ژنتیکی، عفونت‌های ویروسی، تروما، صداهای بلند، اختلالات عروقی، تغییرات فشار، بیماری‌های گوش داخلی، تومورهای ساقه مغز (نووم‌های آکوستیک)، بیماری‌های سیستمیک خاص، داروهای خاصی که برای درمان سرطان استفاده می‌شوند را می‌توان به عنوان عوامل کاهش شنوایی ناگهانی نام برد. با این حال، بسیاری از علل کاهش شنوایی ناگهانی ناشناخته هستند

کم شنوایی در کودکی و بزرگسالی

علل کم شنوایی در کودکان به اندازه بزرگسالان متفاوت است، اما شایع ترین علل در زیر ذکر شده است.

کم شنوایی مادرزادی

کم شنوایی مادرزادی این آسیب ها به عصب شنوایی یا حلزون گوش آسیب می زند.این آسیب ها معمولاً خفیف، متوسط، شدید یا عمیق هستند. افزایش مادام العمر بنابراین تشخیص و درمان به موقع در این مورد مهم است.

کاهش شنوایی به دلیل التهاب گوش میانی

التهاب گوش میانی یکی از شایع ترین علل کم شنوایی به ویژه در کودکان است. التهاب گوش میانی در کودکان بسیار شایع است که کودکان به طور منظم برای آن آنتی بیوتیک مصرف می کنند. کم شنوایی ناشی از التهاب گوش میانی (اوتیت میانی سروزی) عمدتاً دوطرفه است و عوارض آن بسیار خفیف است. علل کم شنوایی و میانی نه تنها شامل مشکلات استفاده از دارو در کودکان می شود.

اهمیت تشخیص کم شنوایی در کودکان و نوزادان و علائم آن

دانستن علائم کم شنوایی در کودکان و نوزادان برای والدین بسیار مهم است. زیرا کم شنوایی درمان نشده باعث تاخیر در رشد مغز در گفتار و زبان می شود و این تاخیرها باعث مشکلات یادگیری می شود که اغلب منجر به عملکرد ضعیف مدرسه می شود. زیرا علائم کم شنوایی وجود دارد و کودک مبتلا به کم شنوایی ممکن است مشکلات تحصیلی و اجتماعی را تجربه کند. کودکان با کم شنوایی تا 12 ماهگی ممکن است کاندیدای کاشت حلزون باشند.

اگر اخیراً متوجه شده اید که کودک یا فرزندان شما ممکن است دچار کم شنوایی شوند، ممکن است سوالات و نگرانی های زیادی برای شما ایجاد شود. احساس اضطراب طبیعی است. اما البته فرصت های درمانی و آموزشی زیادی در مدرسه و خانه وجود دارد.

شاید مهم ترین چیزی که می دانید این است که گوش دادن به کودکان کمک می کند تا مهارت های گفتاری و زبانی خود را بهبود بخشند. بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود که کم شنوایی کودک شما به درستی درمان می شود تا اثرات مضر کم شنوایی بر یادگیری او در این سن به حداقل برسد.

با دانستن علائم کم شنوایی در کودکان و نوزادان بدون در نظر گرفتن سن و تماس به موقع با پزشک متخصص می توانید درمان را در سن مناسب شروع کنید. بنابراین تشخیص کم شنوایی در کودکان و نوزادان بسیار مهم است.

علائم را از بدو تولد تا 4 ماهگی بشنوید

یک کودک با شنوایی طبیعی در این سن علائم زیر را دارد:

1- با صداهای زیاد از خواب بیدار شد.

2- بیدار شوید و صدای بلندی بشنوید.

3- با لبخند به صدای خود پاسخ دهید.

4- آرام با صدای آشنا به نظر می رسد.

علائم شنوایی از 4 تا 9 ماهگی

نوزادی که سن 4 تا 9 ماهگی دارد علائم زیر را دارد:

1- وقتی با او صحبت می کنید لبخند بزنید.

2- باید به اسباب بازی هایی که سروصدا می کنند توجه کنید.

3- به سمت منبع صداهای آشنا چرخید.

4- صداهای خرخر ایجاد کنید.

5- درک حرکت دست ها و بازی.

9 تا 15 ماه علائم کم شنوایی

یک کودک با شنوایی طبیعی در این سن علائم زیر را دارد:

1- کودک می تواند صداهای مختلفی تولید کند.

2- چند صدای ساده را تکرار کنید.

3- برای درک خواسته های اساسی.

4- از صدای او برای جلب توجه خود استفاده کنید.

5- به نام او پاسخ دهید.

علائم شنوایی از 15 ماهگی تا 24 ماهگی

کودکی با شنوایی طبیعی بین 15 تا 24 ماهگی علائم زیر را دارد.

1- از کلمات ساده استفاده کنید.

2. اگر می پرسید، او باید با اعضای بدن خود در میان بگذارد.

3- نام برخی چیزها را بدانید.

4- با علاقه به موسیقی، شعر و داستان گوش دهید.

5- مواردی را که ذکر کردید بررسی کنید.

6- اجرای دستورات اولیه.

در واقع روش های درمان کم شنوایی قبل از رسیدن کودک به 6 ماهگی بهتر از درمان بعد از این زمان از نظر پیامدهای گفتاری و زبانی است.

شنوایی سنجی برای کودکان و نوزادان چیست و چه اهمیتی دارد

تست شنوایی سنجی یا شنوایی سنجی شامل تست ها و اندازه گیری های مربوط به شنوایی است و فرصتی برای ارزیابی عملکرد شنوایی فراهم می کند. شنوایی سنجی در نوزادان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و معمولاً بعد از تولد و قبل از ترخیص از بیمارستان در غربالگری شنوایی سنجی نوزادان انجام می شود. مراجعه به مراکز و کلینیک های شنوایی سنجی کودک و نوزاد برای انجام تست شنوایی یکی از موارد مهم برای بررسی سلامت شنوایی آنهاست. بدون شنوایی سنجی معمول و شنوایی سنجی کودکان (تست شنوایی کودکان)، مشکلات شنوایی می تواند برای ماه ها یا سال ها تشخیص داده نشود.

شنوایی سنجی کودکان به طور منظم برای نوزادان و کودکان توصیه می شود تا هر گونه مشکلی را در مراحل اولیه رشد خود شناسایی کنند. اگرچه مشکلات جدی شنوایی در دوران کودکی نادر است، غربالگری زودهنگام توانبخشی و مدیریت مطلوب را تضمین می کند.

بسیار مهم است که مشکلات شنوایی را در اسرع وقت تشخیص دهید زیرا می تواند بر گفتار، مهارت های اجتماعی، رشد زبان و آموزش کودک شما تأثیر بگذارد.

اگر هر مشکلی در اوایل شنوایی سنجی کودک تشخیص داده شود و سپس برطرف شود، درمان بسیار موثرتر خواهد بود. تشخیص زودهنگام همچنین کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که شما و فرزندتان هر گونه خدمات حمایتی ویژه ای را که ممکن است نیاز داشته باشید دریافت کنید.

چه روش هایی برای شنوایی سنجی وجود دارد؟

شنوایی سنجی تون خالص

این روش یک تست شنوایی رایج است. این تست حداقل شدت صدا (آستانه شنوایی) را که هر دو گوش در زمان های مختلف می توانند بشنوند، تعیین می کند. قبل از شروع تست شنوایی سنجی تون خالص، از آزمودنی خواسته شد به صداهای مختلف گوش دهد و به صورت دستی یک دکمه سیگنال را فشار دهد. پس از توضیح تست، آزمون شروع می شود.

فرد در یک کابین عایق صدا قرار می گیرد صدا از طریق هدفون به گوش بیمار می رسد دو گوش جداگانه آزمایش می شوند و آستانه شنوایی آنها مشخص می شود وقتی فرد صدا را می شنود با فشار دادن دکمه ای روی دستش علامت می دهد. بنابراین سطح صدایی که می شنود مشخص می شود.

در این اندازه گیری میزان شنوایی راه های هوایی و انتقال صدا از طریق استخوان های جمجمه مشخص می شود. و هدایت استخوانی اطلاعاتی را از گوش داخلی ارائه می دهد.

آستانه راه هوایی با گوش گیر تعیین می شود، آستانه استخوانی با پیچ های استخوانی که در برجستگی جمجمه به نام ماستوئید قرار می گیرد تعیین می شود.

اطلاعات بیشتر:  https://payju.ir/content/مراکز-شنوایی-سنجی-و-سمعک-در-شیراز

8 نکته برای انتخاب عنوان موضوع


هشت نکته در انتخاب موضوع محتوا مهم است. عنوان هر مقاله نقش عمده ای در محتوا دارد. رعایت خط مشی صحیح انتخاب مقاله برای مشاهده و رتبه بندی مقالات و محصولات بسیار مهم است. با توجه به این نکته مهم، قصد داریم در مورد اهمیت موضوع در هر موضوع و انتخاب بهترین موضوع برای مطالب، با شما صحبت کنیم. منتظر وبلاگ باشید

نقطه برتر

در انتخاب عنوان کمی صبورتر باشید و بیشتر تحقیق کنید

بسیاری از ما در تولید محتوا بسیار مشغول هستیم و سعی می کنیم آن را تنها با چند کلمه کلیدی مهم تولید کنیم، باید بگوییم که استفاده از کلمات کم که مخاطب را وادار به خواندن مقاله می کند کافی نیست، بلکه باید به کلیک ها و کلیک ها توجه کنیم. حتی اگر مخاطب 30 درصد مقاله را خواند، به محتوای خود نمره خوبی بدهید. یکی از نکاتی که می تواند در جذب بازدیدکننده به مقاله شما بسیار کمک کند، استفاده از کلمات بسیار خاصی است که ممکن است کلمات کلیدی وب سایت شما نباشند.

کلماتی مانند: چرا، چگونه، چه زمانی، چه مدت، به کدام سمت، دلیل، کدام، دانلود رایگان، دانلود با کیفیت، خرید غافلگیرکننده و غیره. با افزودن این کلمات، کاربران محتوای خود را جستجو می کنند.

شاید کلماتی از این نوع برای موضوع سایت یا وبلاگ شما وجود داشته باشد که در کلمات ذکر نشده باشد

نکته دوم

با افزودن آن کلمه، عنوان مقاله را جستجو کنید

قبل از ایجاد عنوان مقاله، عنوان خود را در گوگل با استفاده از کلمات ذکر شده و پیشنهادات ارائه شده در کادر جستجو جستجو کنید و سپس در انتهای صفحه جستجو ظاهر شوید. توجه داشته باشید که پیشنهادات همان پیشنهادات ارائه شده توسط مخاطبان بسیار مورد توجه است

مثال: ما "چگونه بهینه سازی موتور جستجو را بهینه کنیم" را جستجو کردیم و کلماتی از این دست یافتیم: چگونه وب سایت خود را بهینه کنیم، چگونه یک متخصص بهینه سازی موتورهای جستجو شویم، چگونه محتوا برای بهینه سازی موتور جستجو ایجاد کنیم، چگونه بهینه سازی وب سایت خود را بهبود دهیم. ، جدا از پیشنهادات گوگل می توانید به راحتی موضوع مورد نظر مخاطب را انتخاب کنید

نکته سوم

استفاده از ابزار گوگل

ابزارهایی وجود دارند که به شما این امکان را می دهند تا به راحتی محبوب ترین عناوین را برای محتوای خود انتخاب کنید و بررسی آنها دقیقاً بر اساس رفتار مخاطب تعیین می شود. یکی از این ابزارها Google Keyword Planner است.

نکته چهارم

استفاده از کلمات سوالی در عنوان مقاله

استفاده از عبارات جستجو به جذب بازدیدکنندگان به سایت شما کمک می کند و اهمیت سایت ایجاد شده با کلیک کاربر بر روی نتایج بسیار سریع افزایش می یابد.

مثال: کدام لپ تاپ برای دانش آموزان مناسب تر است، چه روشی برای سئو سایت بهتر و ...

نقطه پنج

برای مخاطب اضطرار ایجاد کنید

این روش عمدتاً در وب سایت های فروشگاهی و سایت های ارائه دهنده بسته های آموزشی و سایت های مشابه کاربرد دارد. بهترین راه برای تشویق مخاطبان به خواندن محتوای شما، ایجاد محتوایی است که نشان دهد چه زمانی می توانید محصولات و خدمات خود را با تخفیف خریداری کنید، به عنوان مثال. تا 4 روز یکی از راه های لینک دادن به این باندل را بیاموزید تا فردا بتوانید با تخفیف 20 درصدی خرید این آموزش و سایر موارد از این تخفیف بی نظیر بهره مند شوید.

نکته ششم

از اعداد استفاده کنید یا ارقام را با اعداد گزارش کنید

مخاطب علاقه زیادی به دیدن عدد معرف محتوای موضوع مقاله دارد و این روش مخاطب را به مطالعه کامل مقاله و محتوای وب سایت شما ترغیب می کند.

به عنوان مثال، 8 روش برای کاهش سایز عکس، 5 روش برای خرید کفش راحت، 4 گوشی پرفروش در سال 2019، 3 روش برای انتخاب قالب سئو سایت و کلمات دیگر.

نکته هفتم

از کلمات و نام های شگفت انگیز استفاده کنید.

عناوین و کلماتی که مخاطب را غافلگیر می کند می تواند در جذب بازدید پست ها بسیار موثر باشد، به عنوان مثال کلماتی مانند اپل خطای طراحی خود را پذیرفته است یا کلماتی از این قبیل که مخاطب را کمی کنجکاو می کند باید در نظر گرفته شود. به خاطر داشته باشید که شایعات نادرست و هیاهو فقط همین ترفند هستند و نتیجه معکوس خواهند داشت

نکته هشتم

از عناوین آموزنده و مرتبط با مخاطبان خود استفاده کنید

با استفاده از ترفندهای مدرن می توانید کلماتی مانند نحوه راه اندازی وب سایت بدون کدنویسی یا بهینه سازی داخلی وب سایت را انتخاب کنید و می تواند مخاطبان زیادی را به مقاله وب سایت شما جذب کند.

در پایان باید خود را در بین مخاطب قرار دهید و فکر کنید که آنجا هستید، موضوعی که شما را به مطالعه یا خرید محصول ترغیب می کند، فراموش نکنید که ارتباط با مخاطب است. یکی از کلیدهای موفقیت کسب و کار شما

مطالعه مقاله کامل: https://blogten.ir/%d9%87%d8%b4%d8%aa-%d9%86%da%a9%d8%aa%d9%87-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7/

متن آهنگ لیلی امید عقابی

یجور دلم لک زد برات


لیلی دلم پرزد برات


دلم میخواد باشی گلم


تاصبح نگات کنم‌نگاتجوان ایرانی (irjavan.com)

اون خنده هات دل ببره


منم یهو بشم فدات


خودم یه پا مجنون برات لیلی لیلی


قربون حرف زدنات لیلی لیلی


ارامش برام صدات خیلی خیلی


یه گل رز چیدم برات لیلی لیلی


منتظرم تاکه بیای لیلی لیلی


من دوستت دارم زیاد لیلی لیلی


به جونه خودت به جونه چشات


هرثانیه دلتنگتم


من همین الان تو فکرتم


اگه میشه بهم زنگ بزن


همه کس من تو شدی و بس


بیا زود زود بهم سر بزن


شاهکار خدا فقط چشات چشات چشات


اخ که میمیرم میاد صدات صدات صدات


نقطه ضعف من جونم‌فدات


خودم یه پا مجنون برات لیلی لیلی


قربون حرف زدنات لیلی لیلی


ارامش برام صدات خیلی خیلی


یه گل رز چیدم برات لیلی لیلی


منتظرم تاکه بیای لیلی لیلی


من دوستت دارم زیاد لیلی لیلی


متن آهنگ لیلی امید عقابی


آهنگ جدید یوسف زمانی به نام «سلفی»

متن آهنگ یوسف زمانی سلفی

این همه عشق مگه داریم

که تو اینجوری داری دل میبری از من

آخه این دله رفته واسه حرفای پر از عشق تو واسه من

با تو هرچی بگی رو هستم کار دادی آخه دستم

با همه سر و سنگین با تو غرورمو شکستم

با تو جون میده یه چالوس بریزه بباره بارون

من و تو باشیم تو عکسای سلفی دوتامون

حال خوبو با تو عشقه هرچی تو بگی رو چشمه

تو باشی انگار همین دنیا خود بهشته

همیشه کنار من باش آرومه دلم با حرفات

منو میبره یه دنیای دیگه رنگ چشمات

چه روزیه امروز پر انرژیم هر روز

واسه همه این روزا عشقم ممنون

تا تورو دارم با کسی کاری ندارم

دیگه حال بد تو زندگیمون شده ممنوع

با تو عالمی داره اونی که دوست داره

اونی که گرفتار تو شده منم من

چه خاطره ای میشه با تو هوا ابری شه

من و تو باشیم و یه آتیش و یه حال دل مثبت

حال خوبو با تو عشقه هرچی تو بگی رو چشمه

تو باشی انگار همین دنیا خود بهشته

همیشه کنار من باش آرومه دلم با حرفات

منو میبره یه دنیای دیگه رنگ چشمات

 آهنگ جدید یوسف زمانی به نام «سلفی»