وبسایت خبری جهان

آخرین اخبار روز دنیا

وبسایت خبری جهان

آخرین اخبار روز دنیا

همه چیز درباره آموزش دانش مالی به کودکان


آموزش آموزش هوش مالی به کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

آیا یادگیری هوش مالی فقط برای کودکان خانواده های فقیر مفید است؟ این سوالی است که شاید برای شما هم پیش آمده باشد که این آموزش ها برای چه کسانی مناسب است و چگونه برای کودک استفاده می شود؟

خانواده هایی با عقاید مختلف در طبقات اجتماعی مختلف آموزش می دهند یا از تحصیل اجتناب می کنند. در توضیح این نظرات می توان به نکات زیر اشاره کرد:

خانواده های ثروتمند

1- روش های سواد پولی و اطلاعات مالی را از کودکی به فرزندان خود آموزش می دهند، زیرا معتقدند کودک باید از ابتدا بداند پول چیست و چگونه کار می کند.

2- به فرزند خود آموزش نمی دهند زیرا فکر می کنند فرزندشان به توصیه های آنها توجه نمی کند.

3- دسته سوم خانواده های ثروتمند به دلیل اینکه وضعیت مالی خوبی دارند، نمی خواهند رازهای ثروتمند شدن را به فرزندان خود بیاموزند، نمی دانند که یک کودک نادان می تواند بدون بهره مندی از هوش مالی تمام پول را پس انداز کند. ; پدر و مادرت را بزن

4- فرزندان خود را تربیت نمی کنند زیرا معتقدند او باید یک فرد ثروتمند خودکفا باشد که بتواند بدون کمک کسی روی پای خود بایستد.

خانواده های فقیر و متوسط:

1- گروهی از این خانواده ها می دانند که در این زمینه دانش کافی ندارند و در مورد آموزش هوش مالی به فرزندان خود صحبت نمی کنند و برای یادگیری و آموزش آن تلاش نمی کنند.

2- گروهی دیگر عقاید و باورهای نادرست خود را در مورد پول به فرزندان خود می آموزند و در نهایت کودک زندگی مشابه والدین خود را دارد.

3- گروه خانواده متوجه شدند که در زمینه خاصی مرتکب اشتباه شده اند و به همین دلیل هرگز ثروتمند نشدند، بنابراین تصمیم گرفتند از دوره های آموزشی هوش مالی استفاده کنند و روش هوش مالی را به زبان ساده یاد بگیرند و انتقال دهند. . آموزش سواد مالی برای فرزندانشان این گروه می توانند با افزایش درآمد، شرایط زندگی خود را بهبود بخشند و تفکر اساسی فرزندان خود را به درستی شکل دهند.

چگونه به کودکان هوش مالی بیاموزیم

آموزش سواد مالی بسته به کودکان و نوجوانان متفاوت است. اگر کودک کوچکتر است باید از مثال های ساده تری استفاده کرد و از اعداد و تصاویر برای آموزش هوش مالی استفاده کرد. روشی در کتاب «پدر پولدار، پدر فقیر» به رابرت کیوساکی اشاره کرده است.

سپس می‌توان اعداد و ارقام را به تدریج معرفی کرد و تمرین‌هایی را برای اعمال و آزمایش هوش مالی کودک می‌تواند به طور مداوم در طول فرآیند یادگیری سازماندهی کند.

یکی از باورهای غلطی که اکثر والدین در دنیا با آن مواجه هستند این است که معتقدند کودکان برای یادگیری این اصول باید به مدرسه و دانشگاه بروند تا به رفاه مالی و ثروت دست یابند. اما حقیقت این است که مدارس و دانشگاه ها نحوه مدیریت پول را آموزش نمی دهند و مدارس و دانشگاه ها مکان مناسبی برای یادگیری تخصص ها و مهارت های کاری هستند.

برای تقویت هوش مالی، کودکان باید برای مدیریت پول آموزش ببینند و اصول مربوط به دارایی، بدهی، سرمایه و غیره را بدانند. دانستن ترجیحات آنها در خرید و فروش و تشخیص اینکه کدام یک از رفتارهای آنها منجر به درآمد و کدام یک فقط هزینه است، مهم است.

هدف از آموزش سواد مالی به کودکان این است که بتوانند با چالش های مالی زندگی روبرو شوند و دانش مالی خوبی برای تصمیم گیری صحیح و ثروت آفرین داشته باشند.

چنین آموزش هایی تنها در حین آموزش هوش مالی در خارج از مدرسه و دانشگاه ارائه می شود تا کودکان آماده ورود به بازار کسب و کار باشند. بهترین مکان برای یادگیری هوش مالی کودکان، محیط خانوادگی با والدینی است که با تکنیک های هوش مالی آشنا هستند.

اگر می خواهید کودکان از هوش مالی بالایی برخوردار باشند و بتوانند با چالش های آینده زندگی خود روبرو شوند، ابتدا باید دانش کافی از هوش مالی داشته باشند.

برای این منظور توصیه می کنیم دوره هوش مالی را بگذرانید. این دوره هم اکنون توسط موسسه ثروت آفرینی برای متقاضیان سراسر کشور به صورت حضوری و آنلاین در حال برگزاری است.

شما می توانید به راحتی از همان سنین پایین تفکر فرزندتان را در مورد مسائل مالی معرفی کنید. به عنوان مثال هنگام خرید از آنها بخواهید که مقدار کالا را بررسی کنند و هزینه کل فاکتور و ... را محاسبه کنند.

مزایای پس انداز پول کمک هزینه و صرف آن برای فعالیت های درآمدزا در سن آنها را توضیح دهید که می تواند پول آنها را چند برابر کند و آنها را قادر می سازد تا با سود خریدهای سرگرم کننده تری انجام دهند. بعلاوه، می توانید کودکان خود را با دنیای دیجیتال آشنا کنید تا مهارت های هوش مالی را به کار گیرند.

بازی هوش مالی شیراحمدی برای بچه ها

Monopoly محبوب ترین بازی پازل مالی برای کودکان است که توسط میلیاردر آمریکایی رابرت کیوساکی ساخته شده است. بازی Monopoly یک بازی محبوب برای یادگیری راه های سرمایه داری در اقتصاد به حساب می آید. کودکان و بزرگسالان در مورد تأثیر پول، نقش حقوق صاحبان سهام، بدهی و موارد دیگر می آموزند. انحصار در وسط بازی است.

عناصر بازی انحصار شامل زندان ها، مالیات ها، حراج ها، سرمایه داری، بانکداری، انحصارات و موارد دیگر است که آن را بسیار شبیه به زندگی واقعی در بازار تجاری می کند. شما می توانید هم اکنون این بازی را دانلود کرده و پس از مطالعه کامل این مقاله از بازی شگفت انگیز Monopoly لذت ببرید:

مقدمه ای بر سواد مالی برای کودکان

در مقدمه کتاب آموزش کاربردی هوش مالی برای کودکان باید بگوییم که این کتاب یک کتاب آموزش کاربردی هوش مالی برای کودکان است که توسط علی کمیجانی نوشته شده است که به زبان ساده مفاهیم هوش مالی را به کودکان آموزش می دهد.

این کتاب حاوی راه حل های عملی مبتنی بر تحقیقات جهانی برای تضمین موفقیت مالی برای کودکان و نوجوانان است. در کتاب هوش مالی برای کودکان بخوانید:

فرض کنید فرزندمان از ما می خواهد که یک اسباب بازی به ارزش 50000 روپیه بخریم. تصور کنید که ما به یک کودک هر هفته 50000 تومان کمک هزینه می دهیم. می توانیم به او بگوییم 25000 تومان پول اسباب بازی ها را می دهیم و بقیه را باید از جیب هفتگی اش بپردازد.

بعداً، کودک ممکن است انگیزه پیدا کند تا پول کافی برای پرداخت اسباب بازی ها پس انداز کند. وقتی اسباب بازی مورد علاقه می خریم، به او توصیه می کنیم که بتواند برای به دست آوردن چیزی که می خواهد پول پس انداز کند. بنابراین، پس انداز را نهادینه می کنیم.

اگر آرزوی کودک را بدون محدودیت برآورده کنیم، وقتی بزرگ شد نمی تواند پس انداز کند و همیشه مشکل مالی دارد. این کتاب راه حل ها و تمرین های یادگیری موثری را برای آموزش سواد مالی به کودکان ارائه می دهد.

سنجش هوش مالی کودکان و نوجوانان

با مطالعه کتاب هوش مالی کودکان می توانید کودک را در چارچوب سنجش هوش مالی قرار دهید و از این طریق هوش مالی او را پس از آموزش بسنجید.

اندازه گیری هوش مالی کودکان و نوجوانان راه بسیار خوبی برای پی بردن به میزان توجه کودک به آموزش و فرآیند نهادینه سازی آموخته های آنهاست.

همچنین می توانید با عضویت در دوره هوش مالی، مفهوم هوش مالی را به زبانی ساده برای فرزندتان توضیح دهید و در کنار آن آموزش تقویت هوش مالی به او بدهید. جهت ثبت نام در دوره سواد مالی با موسسه ثروت آفرینان هماهنگ کننده دوره تماس حاصل فرمایید.

تست هوش مالی کودکان

هوش مالی کودکان را می توان با بازی مونوپولی یا شبیه سازی موقعیت های مالی محک زد تا کودک بتواند تصمیم بگیرد. شما می توانید در سنین کودکی تصمیمات مالی بگیرید.

شرکت کنندگان دوره هوش مالی موسسه ثروت آفرینان با راهنمایی مشاوران و کارشناسان موسسه در مورد نحوه تست هوش مالی در کودکان و همه چیز در مورد آموزش هوش مالی به کودکان مشاوره دریافت خواهند کرد.

در این مقاله می خوانید که چگونه با افزایش هوش مالی، آینده مالی کودکان را تضمین کنیم، که به عنوان مجموعه ای از استراتژی های عملی شناخته می شود، یکی از بزرگترین سرمایه گذاری هایی است که والدین می توانند در امنیت انجام دهند. آینده مالی فرزندان شما، آموزش راهکارهای ژنتیکی برای افزایش هوش مالی کودکان.

چگونه به افزایش سواد مالی کودکان کمک کنیم؟

با توجه به اهمیت یادگیری تربیت مالی کودک زهرا شیراحمدی  استراتژی های مالی در امور مالی، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می توانیم به کودکان کمک کنیم تا هوش مالی خود را افزایش دهند و چگونه می توانیم این موضوع را برای آنها ساده و قابل درک کنیم. توضیح دهید تا بتوانند این روش را بفهمند و از آن استفاده کنند. آن را در زندگی خود اعمال کنید.

قبل از تقویت هوش مالی کودکان باید بدانیم که هوش مالی خودمان در چه سطحی قرار دارد و چه نوع آموزش هایی به کودک بدهیم. اگر هوش مالی بالایی دارید، احتمالاً وضعیت درآمدی شما به طور پیوسته بهبود می یابد.

اگر هوش مالی زیادی ندارید و با وجود تلاش و کوشش هرگز ثروتمند نشده اید، نگران نباشید، می توانید همزمان با تقویت هوش مالی به افزایش هوش مالی فرزندتان نیز کمک کنید.

در این مقاله راه هایی برای بهبود هوش مالی فرزندتان را آموزش داده ایم. برای افزایش هوش مالی خود می توانید از دوره هوش مالی موسسه سرمایه آفرینان استفاده کنید. این دوره به صورت آنلاین و حضوری ارائه می شود و برای کسب اطلاعات بیشتر از زمان و نحوه ثبت نام در دوره هوش مالی با این سازمان تماس حاصل فرمایید.

برای شروع آموزش هوش مالی به کودکان، چند جمله را نباید به کودک گفت، این جملات عبارتند از:

پول علف خرس نیست

پول آسان نیست

پول از زیر سنگ می آید

ما نمی توانیم ثروتمند شویم

تنها راهی که می توانید پول در بیاورید این است که سخت درس بخوانید تا با حقوقی امیدوارکننده کارمند یک مکان معروف شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد